Technologie výroby vodíku s H2i generátorem - Jezdi úsporně a ekologicky H2i

Technologie výroby vodíku s H2i generátorem

pan-vodicka-jak-funguje-vodikovy-clanek-2

Jak funguje naše auto na vodík?

  • Ve vozidle se spalovacím motorem je instalován H2i systém
  • H2i má automatický On/Off režim. V provozu je pouze během jízdy
  • H2i je napájeno z palubního napětí vozu, příkon MAx 70W
  • H2i titanový článek produkuje z vody vodíkový plyn
  • Vodík proudí v přesném množství do motoru vzduchovým sáním
  • V motoru se smíchá se vzduchem a váže na uhlovodík (fosilní paliva)
  • Vodík hoří a kyslík hoření podporuje – H2i – Dokonalejší spalování
  • Motor stále funguje na své původní palivo, bez zásahu do ECU
  • H2i – Hybridní inovace spalovacích motorů

Jak funguje vodíkový generátor H2i?

jak-vodikovy-motor-funguje-vodikovy-clanek

Vodík

Srdcem této technologie je titanový vodíkový generátor, který produkuje elektrolýzou z vody přesné množství vodíkového plynu. Vodíkový generátor je konfigurován tak, že k produkci vodíku a kyslíku potřebuje palubní napětí 12-15V. Jeho příkon se liší dle typu motoru a paliva. V reálném provozu máme ověřeno, že maximální odběr vodíkového generátoru je pouze MAX 70W. U běžných turbodieslových jednotek je to 55W, u benzínových motorů obvykle ještě méně.

jak-vodikovy-motor-funguje-starter

Výroba

Celý proces je principem velmi jednoduchý a bezpečný. Začíná nastartováním automobilu. V tom okamžiku H2i jednotka začne elektrolýzou z vody produkovat vodíkový plyn. Vodík je zaveden do vzduchového sání a motorem okamžitě přisáván. Jeho dávkování je konstantní a nijak se nereguluje podle sešlápnutí plynového pedálu (nijak nezasahuje se do konstrukce motoru). Motor nasává stále stejné množství. Společně s kyslíkem se vodík dostane do spalovacího procesu. Jakmile motor vypnete, vypnete i výrobu vodíkového plynu. Není potřeba žádných tlakových nádob. Vodíkový plyn se vyrábí za jízdy z destilované vody a odpadají tak otázky jeho skladování. Vodíkový plyn je ve vodě a získáváváme ho až když je potřeba.

jak-vodikovy-motor-funguje-sani-motoru

Spalování

Ten hlavní důvod, proč přidávat vodík jako aditivum do spalovacích motorů je ten, že podporuje lepší spalovací proces. Pokud vám lépe shoří směs ve válci, tím menší jsou saze, emise a teplota zplodin. A pokud se lépe spaluje palivová směs ve válcích, tím plynulejší je chod motoru.

Podívejte se na výsledky EMISNÍCH testů s vodíkovým generátorem.

pan-vodicka-vyhody-vodiku-v-aute 2

H2i vodíkový generátor snižuje náklady na provoz vozidla

Přídavkem vodíku spalovacím motorům dochází k reakcím, které mají vliv na zvýšenou životnost všech jeho komponent.

  • Výrazně nižší emise – nezanášejí se EGR, DPF filtry mají vysokou životnost a méně časté regenerace
  • Vodík snižuje teplotu spalin – motory netrpí přehříváním
  • Dekarbonizace – stále vysoká vizkozita oleje
  • Menší vibrace – vyšší životnost agregátů
  • Tišší a kultivovanější chod motoru – větší radost z jízdy

Schéma zapojení a výhody spalování vodíku

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte více info

Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení. Příští návštěva stránek tak může být snazší a produktivnější. Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Soubory cookie slouží k celé řadě účelů. Používáme je například k ukládání vašich nastavení bezpečného vyhledávání, k výběru relevantních reklam, ke sledování počtu návštěvníků na stránce, k usnadnění registrace nových služeb, k ochraně vašich dat nebo k ukládání nastavení reklam. Přečtěte si o typech souborů cookie, které Google používá, a o tom, jak společnost Google a její partneři tyto soubory cookie využívají v reklamě. Zásady ochrany soukromí popisují, jak při používání souborů cookie chráníme vaše osobní údaje a další data.

Zavřít