Itálie, San Iorio – Prošli jsme školením na Re-Mapping řídících jednotek motorů od společnosti DimSport. Optimalizace motoru Škody Octavia 1.9tdi 77kw

Itálie, San Iorio – Prošli jsme školením na Re-Mapping řídících jednotek motorů od společnosti DimSport. Optimalizace motoru Škody Octavia 1.9tdi 77kw

Každé vozidlo je vybaveno řídící jednotkou, která na základě informací čidel motorů, nastavuje optimální palivou směs.

V momentě, kdy začnete hledat informace o HHO systémech, naleznete mnoho informací ohledně úprav čidel spalovacích motorů, protože přídavkem vodíku se spotřeba vozidel zvyšuje. Jedná se o různé druhy ovladačů pro Lambdy, váhy vzduchu, škrtící klapky, čipy na OBDII zásuvky a další. Tyto ovladače mají upravovat vstřikování tak, aby docházelo ke snižování spotřeby paliva.

Během let jsme vyzkoušeli celou řadu tzv.ovladačů na různých motorizacích. Pokusím se ve zkratce popsat jejich používání a naše zkušenosti

Map/Maf sensor

Tyto ovladače se dají používat na benzínové motory do roku výroby cca 2000.

Na škrtící klapce je nutné zapojit napájení (5v) ovladače a voltmetrem lokalizovat signální drát, který je nutné rozdělit a vést do Map/Maf ovladače, kde následně signál řídící jednotce upravuji pootáčením potenciometru na ovladači. Ovladač se instaluje do kabiny vozu, aby byl řidič schopen během jízdy upravovat nastavení. Pootáčením potenciometru dochází při volnoběhu ke kolísání otáček, lze takto upravit bohatost směsi.

Ovladač je na starších typech vozidel funguje perfektně, nesmíte nastavit příliš chudou směs, která se projevuje nižším výkonem a pak se dostanete na spotřeby, které jsou opravdu velice, velice nízké.

Bohužel je zde nebezpečí nastavení příliš chudé směsi, která může zapřínit přehřátí motoru a následné zničení ventilů – zničení motoru!  Běžný řidič nemá zkušenost a hlavně neví, jak ovladač nastavit, aby vše fungovalo jak má. Špatné nastavení může také motor „přepnout“ do náhradního režimu – rozsvítí se CheckEngine

Resumé

Pro dnešní moderní motory s elektronikou naprosto nepoužitelné.

Ovladače lamdy

Tyto ovladače mají sloužit k úpravě hodnot z Lambd do ECU vozidla. Přídavkem vodíku dochází k zlepšování spalování, výrazně nižším emisím a zvýšeném objemu kyslíku ve zplodin. Lambda tyto hodnoty detekuje jako příliš chudou směs a může tak zvýšit vstřikovací dávku paliva. To má za následek zvýšení spotřeby, TZN přesně opak toho, co potřebujeme.

Na trhu jsou jednotky pro úpravu tohoto signálu. Jednotka je napájena napětím z tužkové baterie a má za úkol dodávat napětí, které klesá na signálu z lambdy právě přídavkem vodíku.

Jsou analogové, digitální, všechny mají společnou jednu veličinu. Upravit signál Lambdy pro ECU a snížit tak spotřebu paliva.

Pro zapojení tohoto typu ovladače je nutné lokalizovat signální drát lambdy, která je ještě před katalyzátorem a přemostit přes tento ovladač. Pootočením potenciometru (nebo nastavením na displeji) ovladače přidávám napětí, které vychází z Lambdy. Pro pochopení-

Signál z Lambdy se mění v řádu stovek během vteřiny. Z Lambdy vycháuí např. napětí  0,23v, na ovladači přidám např 0,22v, výsledná hodnota pro řídící jednotku je tedy 0,45v.

Tato hodnota by měla zastavit zvýšení spotřeby paliva.

ALE. Vozy mají několik druhů Lambd. Širokopásmové, Zirkonia a další. Špatné zapojení, nastavení přepne motor okamžitě do náhradního režimu a běžný řidič je v koncích.

Systém je nefunkční, musíte navštívit autoservis, aby vymazal chyby v řídící jednotce vozu.

Resumé

Pro běžného řidiče je tato operace naprosto nepoužitelná, moderní elektronika se ani nedá těmito ovladači upravit, je zde nebezpečí popsáno výše. Stačí drobná odchylka od továrního nastavení a motor se okamžitě přepíná do nouzového režimu…

Pro běžného řidiče – nepoužitelné

Více o lambdách v článku

https://www.auto.cz/sonda-lambda-je-to-nenapadny-zlodej-benzinu-112058

OBDII enhancery

Tyto ovladače pracují na taktu 20mhz a v reálném čase upravují řídící jednotce ECU všechny možné parametry dat vozu. Váhy vzduchu, teploty a množství nasávaného vzduchu atd. Všechny data, všech sensorů tak, aby docházelo ke snížení spotřeby.

Resumé

Zapojení je jednoduché na OBDII zásuvku. Nedochází k žádným potížím, jako u předchozích ovladačů. Nikdy jsme nezaznamenali žádný CheckEngine apod. Chipy jsme používali od roku 2010 až do roku 2016, kde jsme postupem času, testování přicházeli na to, že spotřeba vozu je hlavně závislá na kvalitě, čistotě a množství Brownova plynu, který H2i článek produkuje.

V praxi to znamenalo, že zvýšením vodíku motoru docházelo k zvýšení spotřeby, ač pomocí ovladače nemělo a tím jsme nakonec začali odznova.

Zaměřili jsme se na používání jiných materiálů H2i jednotky, jeho výkon a optimalizaci s cílem dosahovat nejlepších výsledků s minimem příkonu – vytváření páry a dalších nechtěných prvků, které vznikají použitím špatných materiálů H2 jednotky. A změřili, že spotřeba klesá i bez úprav řídících jednotek motorů.

http://voloperformance.com/

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE KVALITNÍ A VYSOCE EFEKTIVNÍ H2i SYSTÉM, KTERÝ MĚŘITELNĚ ZLEPŠÍ OPTIMÁLNÍ PROVOZ MOTORŮ.

Výše popsané ovladače jsou pouze pro benzínové motory!

Dieselové motory pracují na jiném principu, vstřikování paliva zde neurčuje lambda sonda, ale přednastavené vstřikovací čerpadlo a tak vyšší přídavek vodíku spotřebu nezvýší, ale změní chod motoru, který může mít „tupější“ odezvu na pedál, nebo dunivější zvuk. Dle kubatury, výkonu motoru máme optimalizován systém do 5A Max nastavení jak pro Diesel, tak i motory Benzínové,Lpg i CNG!

2018

Jak je popsáno, všechna řešení úprav řídících jednotek jsou pro běžného řidiče vlastně skoro nepoužitelná a vynikajích výsledků dosahují naší zákazníci pouze a jen pomocí správně nastavené H2i jednotky, která se pohybuje na hranici pouhých 50W. Vodík proudí do motoru v optimálním množství, perfektní čistotě a bez ÚPRAV ECU motorů. H2i jednotka produkuje konstantní množství vodíku, který si motor okamžitě přisává a tak zlepšuje celou řadu parametrů BEZ úprav Software vozu.

V roce 2018 jsme dostali příležitost zúčastnit se školení v italské firmě DimSport, která vyvíjí optimalizace řídících jednotek automobilů a má ty nejlepší zkušenosti v tomto oboru. RaceEVO software upraví cokoliv.

http://www.dimsport.it/en/

Ve firmě jsme se učili, měřili a testovali optimalizace řídících jednotek motorů, pomocí jejich software, díky kterému je možnost nastavovat veškeré parametry motoru. Nejedná se o TZV.ovladače, ale o přeprogramování řídící jednotky motoru a jeho úpravy známé pod názvem ChipTunning, ovšem v našem případě jsme řešili dosahování ještě vyšších úspor a optimalizace motorů s H2i.

Během tří dnů jsme řešili různé možností optimalizací palivových map pro dosahování nejlepších výsledků s přídavkem vodíku..

Na fotce je pomocí jednotky Genius přeprogramovávána finální palivová mapa naší Octavie

 

Výsledek je vynikající. Octavia má perfektní chod motoru. Okamžité reakce na sešlápnutí akceleračního pedálu, perfektní dynamiku a spotřebu běžně pod 4l hranicí

Na základě těchto zkušeností nedoporučujeme úpravy pomocí tzv.ovladačů. H2i systém prokazatelně (ověřen během 10-ti let) zlepšuje chod motorů, snižuje jejich spotřeby a to vše bez úprav Map/Maf, popř Lambd motorů.

H2i jednotka je vyvinuta tak, že není potřeba žádných zásahů a je funkční na všech spalovacích motorech Benzin, Nafta, Lpg i CNG.

Pokud chcete ze svého vozu spolu s H2i systémem dostat ještě více, pak Vám doporučujeme úpravu řídích jednotek pomocí software DimSport. Úpravu Vám provede firma ProfiChip, která sídlí v Ostravě v servise JS racing, našeho autorizovaného servisu instalací H2i jednotek. http://www.js-r.cz/

https://www.profi-chiptuning.cz/kontakt

Martin Bužek

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte více info

Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení. Příští návštěva stránek tak může být snazší a produktivnější. Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Soubory cookie slouží k celé řadě účelů. Používáme je například k ukládání vašich nastavení bezpečného vyhledávání, k výběru relevantních reklam, ke sledování počtu návštěvníků na stránce, k usnadnění registrace nových služeb, k ochraně vašich dat nebo k ukládání nastavení reklam. Přečtěte si o typech souborů cookie, které Google používá, a o tom, jak společnost Google a její partneři tyto soubory cookie využívají v reklamě. Zásady ochrany soukromí popisují, jak při používání souborů cookie chráníme vaše osobní údaje a další data.

Zavřít