21 Čvc PŘÍHODY Z CEST: Test motorové brzdy prokázal zvýšení výkonu přídavkem vodíku
Vracím se domů a na cestě bliká výstražnými světly Mercedes Benz Vito s holandskou značkou. Chlapi mají defekt a mávají. Dávám blinkr a zastavuji. Zlomil se jim zvedák a nejsou schopni auto zvednout. Vytahuji svůj a chlapi se dávají do opravy. Mezitím se dáváme do řeči.
Když se potkají dva motorkáři
Řidič se jmenuje Amel. Pracoval v KTM a objevujeme společné téma – motorky. Když se mě ptali, co dělám já, odpověděl jsem, že vyrábím vodíkové jednotky. Nejprve nechápali a tak jsem jim ukázal zařízení v praxi, jak funguje na mé Octavii. Zařízení se jim tak líbilo, obzvláště po svezení s mou TDi Octavií (aktuálně 420.000 km), že jsme ještě v ten den H2i instalovali do jeho Mercedesu.
První zkušenosti s vodíkem
Po týdnu mi Amel poslal své první zkušenosti s H2i. Nájezd na plnou nádrž je vyšší o cca 100km. Vyšší výkon a akcelerace. A aby vyvrátil placebo efekt, postavil Vito na motorovou brzdu. Vito již bylo načipované a 175 koní je slušná porce výkonu pro dodávku.
AMEL PÍŠE:
Hello Martin,
The car engine works perfectly. I think, it’s quieter and obviously has more power! I attached the dyno results. The test was good: HP without hydrogen 187.8hp, with hydrogen 192,9hp = 5,1hp more. Couple without hydrogen 443Nm, with hydrogen 458Nm = 15Nm more.
The results are only true after 3000rpm throttle doesn’t work properly . After 3.000rpm I can use the throttle 100%. So that’s the reason why the dyno show less power.
It seems I can drive 100km more on full tank.
výsledky motorové brzdy
S H2i se výkon ještě zvedl.
Bez H2i 175 koní a 443Nm
S H2i ON 180 koní a 458Nm
To je 5 koní navíc a kroutící moment o 15Nm vyšší!
Graf motorové brzdy ukazuje křivky měření. Amel mi psal, že má ale problém s elektronikou u plynového pedálu a tak data do 3000 otáček nejsou přesná. .
Zvýšení výkonu jako bonus
Primární funkce H2i jednotky je snížení emisí, dekarbonizace, nižší náklady na palivo a hlavně vysokou životnost motorů. Částky za servis jsou dnes astronomické.
Takto velké zvýšení kroutícího momentu je silně návykové. Kontaktujte nás a přesvědčte se sami.
Přeji vám mnoho šťastných kilometrů
Martin Bužek
Technolog a vývojář H2i
Sorry, the comment form is closed at this time.