Nejčastější dotazy - hybrid z každého auta - Jezdi úsporně a ekologicky H2i

Nejčastější dotazy – hybrid z každého auta

pan-vodicka-caste-dotazy-vodikova-jednotka

Pokud nenajdete odpovědi zde, ozvěte se nám

Nejčastější dotazy

  • vodík je plyn, nikoliv kapalina
  • v autě není žádná tlaková nádoba s vodíkem
  • servis a údržba není žádná věda

FAQ

Pro jaký typ spalovacího motoru je jednotka vhodná?

H2i jednotka je určena pro každý spalovací motor.. H2i je vhodný systém pro benzínové i naftové motory, E85, LPG dokonce i CNG. Přídavkem vodíku dochází k pročištění každého motoru. Ty se zbaví karbonizace a úsad, které stářím a postupným zanášením zhoršují chod motoru. Vodík navíc zvyšuje efektivitu spalovaní, snižuje vypouštěné zplodiny a snižuje teplotu spalin. Systém je tak vhodný pro stacionární stroje, jako prevence přehřívání, nebo pro jeho řešení.

Nemůže H2i zničit motor?

H2i jednotka produkje z vody Vodík a Kyslík v reálném čase, když je motor v provozu. Motor ho okamžitě nasává , ve válcích se smíchá s palivem a shoří. Shořením se vodík s kyslíkem přemění na minimální množství páry, která přímo ve spalovacím prostoru chladí ventily, jeho sedla, hlavy motorů a snižuje tak teplotní namáhání-pnutí v materiálech. To množství je natolik malé, že nehrozí, aby motory, nebo výfuky rezly.

Naše testovací Octavia 1.9Tdi 77kw r.v.2005  je v provozu od roku 2011 s H2i a ujela již přes 300.000km, celkově má najeto přes 410.000km. A výfuk, vstřiky, EGR, hlava i ventily stále ORIGINAL. Ve voze se žádné komponenty neměnily ani neopravovaly po celou dobu je jeden vlastník vozu.

Mnohem větší riziko je natankovat špatné palivo, které způsobí fatální poškození motoru. Provozem s H2i se toto NIKDY nestalo a z prxe máme ověřeno, že opravdu nehrozí poškození.

Je potřeba H2i systém nějak udržovat?

Ano. Pravidelně kontrolovat stav a čistotu vody, správně nastavený odběr (proud A)-výkon- H2i jednotky. Měnit vodu pomocí 150ml stříkačky v nádobě při každé výměně oleje, přepólovat H2i jednotku. Pokud by voda změnila barvu, pak je nutné vodu vyměnit co nejdříve, aby nedocházelo k zanášení. Doporučený příkon H2i je MAX 70W

Není toho vodíku málo?

Na první pohled se může zdát, že vodíku je pro motor velice malé množství.

1l vody obsahuje 1860l plynného vodíku a kyslíku v poměru 2:1. Pokud vozidlo ujede 1000km a „spálí“ na tuto vzdálenost 0,2l vody jedná se vizuálně o skoro „nic“. Ovšem ve skutečnosti je to 372litrů plynné směsi H2 O, která zlepšuje spalovací proces. V praxi to znamená, že motor spotřebuje cca 0,372l H2 O na jeden ujetý kilometr.

Pro porovnání Lpg. 1Kg kapalného Propanu je 1,96l plynu. Pokud má vozidlo spotřebu cca 9Kg Lpg, pak se jedná o spotřebu 17,64 plynného Lpg na 100km.

Na jeden ujetý kilometr tak spotřebuje motor pouze 0,1764l plynného Lpg.

Tento příklad je zde uveden pouze jako přirovnání reálné spotřeby na jeden ujetý kilometr a porovnání, jak malé množství paliva motory potřebují v porovnání se spotřebovaným vzduchem, který je nutný pro spalovací proces.

Hlavní výhodou přídavku vodíku je v tom, že motory pročistí od usazenin, zamezí vzniku nových, zlepšuje radost z jízdy, protože motory oživnou a mají citelně lepší reace, kultivovanost, výrazně zvýší životnost drahých komponent (vstřiky, EGR, DPF) pomáhá snižovat spotřebu paliva a hlavně, výrazně snižuje vypouštěné jedy z výfuku.

Co získám se systémem H2i?

Systém H2i výrazně zvyšuje životnost motorů a jeho komponent. Vodík motory dekarbonizuje a zamezí vzniku nových úsad.

Ujedete s vozy stovky tisíc kilometrů, bez drahých oprav! Máme to ověřeno z praxe naší a zákazníků.

Přídavek vodíku se projevuje ztišením chodu motoru, nižšími vibracemi, kultivovanějším projevem motoru, který se s lehkostí nechává vytáčet. Vyšší výkon a kroutící moment zlepšuje jízdu a bezpečnost při předjíždění, včas se zařadíte v případě krizové situace na cestách. Vozy jezdí s lehkostí i když jsou plně naloženy. Dekarbonizovaný motor znovuobnovuje funkci pístních kroužků a snižuje spotřebu oleje. Olej neabsorbuje Karbon, který snižuje jeho viskozitu a stále tak udržuje své výborné mazací vlastnosti.

H2i podporuje spalování, snižuje kouřivost a výrazně prodlužuje životnost DPF filtrů, které obvzvlášte krátkymi jízdami ve městě, trpí zanášením. EGR ventily se nezacpávají, vodík je udržuje stále průchozí a bez štiplavého kouře z výfuku.

S H2i splníte přísné emisní testy. RUČÍME 100%

H2i pomáhá snižovat spotřebu paliva až o 30%. Číslo je tím vyšší, čím úsporněji řidič jezdí.

H2i zvýší výkon?

Motory se s H2i mění. Narůstá výkon a kroutící moment. Vozidla se snadněji rozjíždí, ve vyšších rychlostech citelně rychleji akcelerují. Naložené mají stále sílu akcelerovat a je větší zábava s H2i upravenými vozy jezdit. Akcelerace je také velmi důležitá pro větší bezpečnost v dnešním hustém provozu.

Výsledek měření z motorové brzdy (2019) prokázal zvýšení výkonu u vozu Mercedes-Benz Vito 2.2CDI r.v.2014. Tento vůz měl již softwarovou úpravu řídící jednotky, i přesto došlo k výraznému zlepšení.

Bez H2i byl výkon 175ps a kroutící moment 443Nm

S H2i je výkon 180ps a kroutící moment 458Nm!

https://h2i.cz/prihody-z-cest-test-motorove-brzdy-prokazal-zvyseni-vykonu-pridavkem-vodiku/?currency=CZK

Test VW Crafter- LIBROS Centrum bezpečné Ostravy

V roce 8/2018 jsme upravili tento vůz H2i systémem a podrobili testu. Na korbu byl naložen náklad o váze 1t. Vyjeli jsme z polygonu směr Hranice na Moravě, dálniční rychlost. Na dálnici u Hranic je dlouhý, táhlý kopec, kde jsme měřili čas zrychlení jízdou na čtvrtý stupeň a dosažení rychlosti 120Km/h z počáteční rychlosti 80Km/h.

Přesné místo, jeden řidič.

První TEST čas zrychlení 1″08s

Druhý test, s již zapnutým H2i, stejným nákladem, den o hodinu později.

Druhý TEST čas zrychlení 59s

O 9 sekund rychlejší akcelerace VW Craftru s tunou nákladu na korbě!

H2i dělá jízdu bezpečnější.

Kolik času zabere údržba H2i jednotky?

Běžná údržba systému vám měsíčně zabere cca 15 min. Při výměně oleje v autě musíte jednotku přepólovat. Tahle úprava může trvat 30-60 minut a nebo rovnou požádáte vašeho mechanika v servise.

Je zařízení homologováno? Co na to STK?

H2i zařízení není doposud homologováno. Používání H2i systému je tak na vlastní odpovědnost každého z nás. Na STK doporučujeme zařízení odpojit od autobaterie. Při měření emisí techniky H2i nezajímá, obvykle bývají překvapení nízkýma hodnotama výsledků.

H2i ale NIJAK nezasahuje do konstrukčních částí vozu, do řídící jednotky motoru ECU, nebo do bezpečnostních systémů vozu (ABS, ESP, brzdy, řízení).

Nejedná se ani o alternativní palivo, motor stále jezdí na své původní palivo.

H2i systém produkuje vodík z vody až když ho potřebuje. Nikde není žádná tlaková nádoba stlačeného plynu!

H2i je napájeno napětím z baterie, chráněno autopojistkou 10-15A, MAX příkon je 70W MAX. Nehrozí tedy kritické podpětí, které by mohlo způsobit závady elektroinstalace vozu.

Jak se chová H2i jednotka při -25°C?

V nádrži H2i jednotky je voda. Ta bez aditiva v zimě zamrzne.Předejít tomu můžete přidáním 30% koncentrátu Isopropylalkoholu (IPA). Poměr je 0,7l voda 0,3l IPA.  Každých ujetých 1500km pak dolít 0,04 IPA. Na jaře se musí voda vyměnit za čistou, bez IPA, aby nedošlo k zbarvení vody a snížení výkonu H2i jednotky.

http://www.eshop.mach-chemikalie.cz/isopropylalkohol-cisty-1000-ml-detail

Jaký je použitý elektrolyt?

Hydroxid Draselný (KOH). CCA 10g pro jednu náplň, která se neodpařuje, ve vodě zůstává a následně doléváme pouze destilovanou vodu. Postupem času vyčistíme nádobu na vodu a jezdíme pouze na destilovanou vodu.

http://www.eshop.mach-chemikalie.cz/hydroxid-draselny-p-a-1000-g-detail

Musím používat jen destilovanou vodu?

Ano. Pouze destilovanou vodu, která je dostupná téměř na každé čerpací stanici.

Může H2i jednotka explodovat?

H2i jednotka produkuje vodíkový plyn (Browns Gas) z vody během jízdy. Plyn se nikde nestlačuje, neshromažďuje a je okamžitě motorem přisáván, spotřebován.

Exploze může nastat pouze v případě, že

1- Někdo zapálí, přiloží oheň na konec hadice, která vede vodíkový plyn (plyn je třaskavý a tak okamžitě rozbije plastovou nádobu)

2- H2i systém je zapínán manuálně, řidič zapne H2i, ale motor startuje až teprve po několika minutách. Nashromážděný plyn může, ale nemusí, způsobit zpětný zápal (jako tomu bývalo u prvních typů LPG) a rozbít plastové sání, popřípadě může roztrhnout Intercooler vzduchu.

Tím celá věc končí zničením plastové nádoby zásobníku vody a H2i je tím mimo provoz. To stejné platí i v případě autonehody. H2i systém se rozbije a je mimo provoz, voda vyteče na zem. H2i není plná nádrž paliva, Lpg, CNG.

Co se může stát v případě havárie?

V případě vážné dopravní nehody se vždy motor vypne a tím i produkce plynu.  V případě lehčí nehody chrání systém pojistka o síle 10A. Takže pokud by došlo ke zkratu, pojistka systém vypne. Pokud se jedná o lehkou nehodu, motor je vypnut řidičem vozu.

V každém případě, i kdyby nedošlo k vypnutí H2i systému, stále se bavíme o stopovém množství H2, které se smíchá se vzduchem a je v tu chvíli naprosto neškodné a to i v případě požáru vozu, který by naneštěstí nehodou vznikl.

Palivo v nádrži, všechny plasty ve voze jsou vysoce hořlavé a během několika málo minut způsobí totální zkázu vozu.

H2i, to je pouze nádržka s vodou a palivovým článkem, který produje z vody vodíkový plyn.

Mám na H2i jednotku nějakou záruku?

Standartní záruka ze zákona je 2 roky.

Protože je H2i články vyrábíme a vše máme dlouhé roky prověřeno v praxi, nabízíme nadstandartní prodlouženou záruku 3 roky.

Mohu prodávat H2i jednotky?

Nabízíme partnerský program v rámci prodeje H2i jednotek jak pro prodejce, tak i pro servisy. Stále hledáme další servisní místa v České republice. Pro bližší informace nás prosím kontaktujte na info@h2i.cz nebo prosím volejte

Jak často musím kontrolovat hladinu vody v nádržce H2i jednotky?

Doporučujeme hladinu vody kontrolovat cca co 500 km. Pro někoho je to týdenní nájezd, pro někoho denní. Vodní hladina by neměla klesnout až na dno, resp. zcela se vyčerpat a nedoporučujeme nalévat moc vody do nádrže. Max hladinu vody nepřekračujte přes polovinu.

Pokud dojde k úplné spotřebě vody, H2i jednotka přestane pracovat. Nic se s ní nestane, nepoškodí se. Opětovným doletím vody začne znova fungovat.

Mohu si H2i jednotku nainstalovat sám/a? Bude se vztahovat záruka při vlastní montáži systému?

Ano. Jednotku si můžete dle návodu nainstalovat sami a záruka samozřejmě platí.

Záruku ztrácíte pouze v případě, že bude systém viditelně poškozen. Na druhou stranu Vám můžeme poškozené součásti opravit, vyměnit a Vy tak i nadále budete moci H2i používat.

Moje auto má pod kapotou málo místa, lze ji nainstalovat někde jinde?

Kontaktuje nás telefonicky, vždy se snažíme najít místo tak, aby se systém pod kapotu vešel. Podběh vozu, místo před chladiči, pod autobaterií.

Kolik stojí instalace H2i jednotky autorizovaným servisním technikem?

Vše záleží na dohodě. Kontaktujte nás, nebo servisy pro bližší informace. Cena je MAX 2000kč

Kde seženu návod k použití?

Návod ke stažení žádejte u našeho obchodního oddělení.

Existují nějaká rizika spojené s činností H2i?

Nesmí se přelít voda v nádobě přes polovinu. Voda by se mohla dostat přes hadici do motorového sání a nenávratně poškodit turbo nebo jiné součásti.

Vodík není nikde tlakován, jeho stopové množství se v atmosféře smíchá se vzduchem, je lehčí než vzduch. Nezkoušejte sílu H2 zapalováním vyústění z hadic, nádoby. Dodržujte stejná pravidla jako při manipulaci s Lpg, CNG.

Při práci s hydroxidem draselným postupujte dle pokynů výrobce. Chemické rukavice, ochranné brýle. KOH uchovávejte nádobu mimo dosah dětí.

Funguje H2i jednotka i na vozidlech s turbem?

Ano. Ať už se jedná o benzínové, nebo naftové motory. Vstup vodíku musí být zapojen ve vzduchovém sání před turbem.

10 let úprav H2i jednotky a testování

Pečlivě jsme věnovali čas ke zdokonalení celého systému.

Prodloužená záruka

Nejvyšší nároky na kvalitu

H2i systém je naše práce. Splňuje nejvyšší nároky na kvalitu. Proto si můžeme dovolit záruku 3 ROKY

3-roky-zaruka
garance-vraceni-penez

Garance 25 dní vrácení peněz

Co musíte udělat, abyste dostali peníze zpět?

  • instalace i demontáž musí být provedena v našem autorizovaném servise
  • informovat prodejce a objednat se na demontáž do 25 dnů od instalace
  • předložit předávací protokol o instalaci

Spokojenost?

Nesplnila H2i jednotka vaše očekávání? Přijeďte, my ji demontujeme a peníze za H2i systém vám vrátíme zpět.

Máme to doložené čísly

95

milionů kilometrů mají najeto
naše jednotky v každodenním provozu

10

let vývoje, omylů, měření, instalací
a zaslouženého úspěchu

1000

prodaných H2i jednotek
jsme oslavili letos na jaře

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte více info

Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení. Příští návštěva stránek tak může být snazší a produktivnější. Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Soubory cookie slouží k celé řadě účelů. Používáme je například k ukládání vašich nastavení bezpečného vyhledávání, k výběru relevantních reklam, ke sledování počtu návštěvníků na stránce, k usnadnění registrace nových služeb, k ochraně vašich dat nebo k ukládání nastavení reklam. Přečtěte si o typech souborů cookie, které Google používá, a o tom, jak společnost Google a její partneři tyto soubory cookie využívají v reklamě. Zásady ochrany soukromí popisují, jak při používání souborů cookie chráníme vaše osobní údaje a další data.

Zavřít