O NÁS - Jak vše začalo - Jezdi úsporně a ekologicky H2i

O NÁS – Jak vše začalo

martin-buzek-h2i-pribeh-vodik

Jmenuji se Martin Bužek

 

 Vzhledem k obrovským částkám, které jsem utrácel ročně za palivo, jsem vždy hledal cesty pro snížení těchto nákladů.

Náhoda mne dovedla k dávno zapomenuté technologii, kterou jsem začal zkoušet, testovat a neustále zdokonalovat.

 Začal jsem vyrábět vlastní H2 palivové články, generátory vodíku s cílem zjistit, čeho všeho se dá aplikací vodíku dosáhnout a jak systém funguje. Čím déle jsem se technologii věnoval, tím vyšší efektivity a výkonu články dosahovaly. Přídavek vodíku do sání automobilům byla v počátku taková spartánská zkouška, která ale začala přinášet výsledky.

2008 – Upravil jsem první automobil vodíkovým systémem.

  Elegantní Peugeot 307 2.0. Automat, rok 2005 –  Vůz akceleroval citelně rychleji, spotřeba mu klesla o 10 a více %. Tato 307 byla první testovací vlaštovkou. Více a více jsem se věnoval vývoji H2 palivového článku, který doznával změn velikostí, konfigurací a materiálů spolu s tím, jak jsem dostával zpětnou vazbu od řidičů, kteří H2 testovali na vozech kamarádů, v rodině. A tato zpětná vazba se  uplatňovala v dílně, kde jsem pracoval na vývoji – zvyšovat efektivitu zařízení. Při co nejnižším zatížení produkovat co nejvíce H2 plus O.

 Čas plynul a po celou dobu se věnuji této technologi. Dnes nabízíme již SEDMOU řadu H2i článku, která vyniká svou efektivitou a nízkým příkonem. Upravili jsme stovky vozidel a po celou dobu získavali cenná data a zkušenosti.

Zkušenosti a reference. Celý systém jsme zdokonalili a hlavně dlouhodobě ověřili jeho přínosy pro motory, ekologii.

 Motory s H2i vykazují vysokou spolehlivost, protože nijak netrpí karbonizací a je obzvláště přínosná u dnešních turbomotorů, vybavených EGR ventily, DPF filtry, které trpí obrovskou karbonizací, hlavně jízdou ve městech.

 Vodík motory dekarbonizuje a nedovolí vzniku nových úsad. Dělá jízdy s vozidly zábavnější, neboť motor mění svou charakteristiku. Jsou výkonnější s vyšším kroutícím momentem, tišším chodem a kultivovaností, kterou přináší přídavek vodíku do sání. Prostě jen sešlápnete plynový pedál a auto se dere do otáček. Jede, chce jet. A na volnoběh..To si někdy nejste jisti, jestli je nastartováno. Natolik se ztiší.

A vše bez úpravy řídících jednotek motorů, bez zásahu do bezpečnostních prvků vozidla, bez nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu.

Vodík totiž není nikde skladován, ale produkuje se z vody pouze za jízdy s vozem a motor ho okamžitě spotřebuje. Energie vodíku je uchovávána bezpečně ve vodě a H2i ji začne produkovat až potřebujeme. Jednoduché, funkční, spolehlivé.

 Dnes nabízíme tuto technologii v ucelené formě tak, aby jste si mohli sami upravit své vozidlo pomocí H2i systému. Protože H2i upravené vozidlo výrazně sníží svou uhlíkovou stopu a bude zaručeně šetrné k životnímu prostředí.

H2 je technologie, která dává smysl v době, kdy se smog stal součástí našich životů a tak nějak jsme si zvykli dívat se na to. Žít v tom.

 S H2i pomůžete zlepšit životní prostředí Vy. H2i je technologie, která udělá i z Vašeho vozu Hybrid. Bude jezdit stále na své původní palivo, ale s přídavkem vodíku, který pomáhá výrazně snižovat vypouštěné emise každého spalovacího motoru.

Inovace, Technologie, Ekologie

H2i – Hybrid z každého vozu

 

Čím se tedy bude topit, nebude-li uhlí?“ – „Vodou, ovšem rozloženou na její prvky,“ odpověděl Cyrus Smith. „Budou ji rozkládat bezpochyby elektřinou, která se stane mocnou a hybnou silou. – Věřím, že vody bude využíváno jako paliva. Voda je uhlím budoucnosti.“

Jules Verne: Tajuplný ostrov, 1874

 

 

 

Vývoj H2i generátoru 2008 – 2019

2003 2003
2008 2008
2009 2009
2010 2010
2011 2011
2012 2012
2013 2013
2014 2014
2015 2015
2016 2016
2017 2017
2018 2018

2003

Během studií v Kanadě jsem poznal člověka, který si do jedné z hodin připravil prezentaci svého prototypu H2 systému, který měl fungovat na Fordu F150 V8. Dle jeho popisu se jednalo o jednoduchý, miniaturní H2 palivový článek ve skleněné dóze, produkující Brownův plyn a tento systém měl zlepšovat mnoho parametrů motoru…

Líbilo se mi to. Auta mne baví a byla to zajímavá věc, která ale vyprchala ještě dříve, než jsem se vrátil zpět domů.

Jako většina řidičů, tak i já řeším výdaje za palivo a opravy. Možnost jejich snížení je samozřejmě důležitá a nemalá položka. Obzvláště pak u velké rodiny. Nižší platby za palivo a opravy raději využít na jiné věci. A tak jsem se po mnoha letech k zapomenutému H2 systému vrátil. Už tenkrát to byla věc, kterou jsem prostě chtěl zkusit, ale vše potřebovalo svůj čas…

2008

V roce 2008 jsem se vrátil k dávno zapomenutému H2 systému…

Studoval jsem obrovské množství příspěvků z různých stránek po celém světě. Zakoupil jsem několik výrobků, které všask nedosahovaly ani desetiny výkonu, který měly mít. Výrobky byly natolik nefunkční, že jsem se nakonec pustil do vlastního vývoje a reálného testování s cílem zjistit, čeho všeho je možné úpravou H2 dosáhnout.

Testoval jsem různé velikosti a druhy materiálů, různých rozměrů, stavěl nespočet konfigurací. To vše proto, abych dosahoval co nejvyšší životnosti zařízení, efektivity produkce H2 a nejnižšímu zatížení alternátoru. Prostě, H2i jednotka musela produkovat z vody Brownův plyn, ne páru a taky nesměla být zatěžována odběrem přes 7A. Takové zatížení totiž zvládne každý alternátor, nedochází k žádnému vybíjení baterie a nebezpečí s elektroinstalací vozu. Nehrozí výpadky bezpečnostních prvků jako je ABS, ESP apod. Bylo velmi důležité vyrobit H2i jednotku, která bude tyto parametry splňovat.

Nejprve jsme testovali tzv. uzavřené H2i jednotky, kdy je „reaktor“ uvnitř nádoby, ovšem záhy jsme zjistili, že tohle řešení není funkční. Obrovské přehřívání a nestabilnost proudu, nízká životnost materiálu. Museli jsme dále…

2009

Museli jsme znovu systém rozdělit. Jedna část – H2i jednotka a druhá část – zásobník vody, se kterým je H2i jednotka propojena.

Již první vyrobená H2i jednotka byla o 100% lepší ve všech parametrech a tak jsme pokračovali v testech, aby byla jednotka co nejvýkonnější. Na konci roku 2009 jsme začali zkoušet a testovat H2i v reálném provozu!

H2i jsme instalovali na Ford Escort 1.6i, Peugeot 307 2.0, Peugeot Boxer 2,8td, Audi A4 1.6ii a začali získávat důležité poznatky z provozu.

Takto vznikla H2i jednotka číslo 1

Podařilo se nám dosahovat čísel spotřeby, které nás povzbuzovaly systém dále zdokonalovat a otevřeli jsme první informační stránky na webu jednavodu.cz ( dnes již nefunkční ) Jeď na vodu, ušetři a zvedni výkon.

2010

Probíhaly zkoušky na dalších vozidlech, různých motorizacích, objemech, Nafta, Benzin, Lpg. Jaké změny nastávaly v chodu motorů, výkonu, spotřebě. Jaké mají dojmy z jízd řidiči, kteří s vozy jezdili. Potřebovali jsme zjistit, jak se auta s přídavkem H2 chovají.

Změřil se vůbec první emisní test na voze Ford Mondeo 2.0Tddi, ještě před samotnou instalací naší H2i jednotky.

Psal se Únor 2010 a Ford testy nesplnil. Výsledek kouřivosti byl 1.31, ale limit pro daný typ vozu je 1,26

Běžný problém většiny starších nafťáků. Prostě neprojdou, příliš kouří…a to bylo v roce 2010…Dnes jsou testy, kontroly ještě přísnější!

Hned po testu jsme Ford upravili naší H2i jednotkou a začali jezdit. Výkon se okamžitě zvedl a kouřivost, včetně občas „trhajících“ vstřiků, se postupně vytrácela. To byla dobrá zpráva pro peněženku, neboť výměna vstřiků není zrovna levná záležitost.

V Březnu 2010 jsme provedli druhé měření na stejné STK.

Od prvního testu jsme s Fordem ujeli pouze necelých 3000km

Výsledek 0,92! O 30% nižší kouřivost! a to byl teprve druhý test

V Listopadu 2010 jsme provedli test číslo tři. Ford najel bezmála dalších 30.000KM a to byla nejlepší doba pro další test.

Výsledek 0,60! Hodnota byla nižší o 54% od prvního testu, stále stejný motor a  vstřiky již bez „trhání“, motor v perfektní kondici.

2011

Na základě poznatků a zkušeností z provozu, jsme představili  H2i jednotku II

Hlavní výhoda byla v nižší zátěži alternátoru, vyšší efektivitě a dvojnásobně nižšímu opotřebení nerezového materiálu H2i. Kompaktnější rozměry, nižší váha, odolnější materiály.

Zkušenosti z provozu jsme začali aplikovat a zdokonalovali celý H2i systém…

2012

Osobním přístupem k lidem a doporučením spokojených řidičů, se nám dařilo H2i jednotku úspěšně testovat na mnoha motorizacích. Nafta, Benzín, Lpg, E85, V3 nebo V8. H2i jednotka našla uplatnění v mnoha vozech, fungovala ve voze Hummer H2 V8 6.2, nebo Kia Picanto 1.0 .

Provedli jsme další test emisí, nyní už číslo čtyři na Fordu Mondeo.

Výsledek 0,51! Od začátku testování Ford ujel již skoro 60.000 km a hodnota kouřivosti se snížila od prvního testu o více než 61%. A to první test probíhal na voze, které mělo v roce 2010 ujeto 212.000 km a bylo staré přes 8 let!

Všechny tyto výsledky nám byly motorem, abychom celý systém více zdokonalovali a dosahovali ještě lepších čísel…

2013

Na základě testů a získaných zkušeností, jsme představili H2i jednotku číslo III. Ta se lišila v použitých materiálech a drobných detailech, která opět zvyšovala efektivitu a celkový výkon H2i jednotky o dalších 10%.

H2i jednotka má tak vysoký výkon produkce Brownova plynu, že ji lze použít i pro jiné účely.

Dbali jsme na bezpečnost a výkon H2i dokázali převést speciálně upraveným hořákem na plamen! Příkon pouze 190W.

Provedli jsme další test emisí, na stále stejné STK, nyní už číslo pět.

Výsledek 0,45!

Ford měl ale již najeto hodně přes 300.000km a od prvního měření najeto 116.032km! Hodnota kouřivosti, i přes vysoký kilometrový nájezd, stále klesala a celkově byla nižší o 66% oproti zcela prvnímu testu z roku 2010.

Znovu vynikající výsledky nás podporovaly v další práci a zlepšování H2i jednotky pro dosažení dalších milníků.

2014

Představena H2i jednotka číslo IV

Nové technické detaily zvyšující spolehlivost a efektivitu, pomohly zlepšit výkon zařízení o 40% v porovnání s H2i jednotkou z roku 2009! Změna přinesla nejenom výkon, ale hlavně vyšší spolehlivost zařízení.

Spustili jsme novou doménu www.autonavodu.cz , kde vznikl nový E-shop a více informací a referencí o vozidlech s našimi H2i systémy.

2015

Získávali jsme další a další zkušenosti z provozu. Testovali a podíleli se také na vývoji nových elektronických regulací, které jsme po několika měsíčním testování začali prodávat. Měnili jsme používané materiály a příslušenství, které opět zlepšovaly životnost H2i jednotky. Mravenčí práce. Stále jsme museli během všech let H2i jednotky rozebírat a analyzovat změny nebo poškození, které provozem vznikaly a nacházet řešení v jiných materiálech, nebo změnou velmi drobných detailů, které zlepšovaly výkon a životnost. A znova a znova… Ale stálo to za to a nás to baví. Dělat věc, která dává smysl.

2016

H2i jednotka dosáhla dalších optimalizací a změn těsnících materiálů.

Představena H2i jednotka V

Provedli jsme nový test kouřivosti na stanici Dekra Frýdek-Místek. Na Voze Chrysler Grand Voyager 2.8CRD r.v.2004.

Vůz bez DPF filtru s povolenou hodnotou kouřivosti 1.5 a vůz testy prošel s hodnotou 0.47!

Chrysler byl již perfektně dekarbonizován, neboť s H2i jednotkou ujel již přes 50.000km, a proto bylo výsledné číslo takto nízké. Výsledná hodnota je o 69% nižší, než je maximální možná povolená hodnota!

H2i jednotka páté generace byla ve voze již od roku 2015, kdy probíhalo testování z provozu před jejím uvedením a hodnota testů byla na hranici limitů nových vozidel s DPF filtry a normou EURO 5.

2017

Testujeme další, zcela přepracovanou verzi nové H2i jednotky, která je posledním dílem dlouhodobého vlivu na výkon, životnost a efektivitu. Poprvé používáme Titan a další ušlechtilé materiály, které se liší v naprosto malých detailech, ale mají obrovský vliv na čistotu Brownova plynu a celkový výkon H2i jednotky.

Proběhl další test měření kouřivosti na voze Chrysler Grand Voyager 2.8CRD, již s H2i jednotkou VI, který od posledního testu ujel dalších 20.000km, celkově pak již 264.442 km.

Výsledek 0.23!

To je o 85% méně, než je výrobcem kouřivost povolena a o 51% méně, než byl poslední test!

Čistý EGR, žádné zanášení, perfektní a tichý chod motoru spolu s minimální kouřivostí. Ekologický systém se prokazuje každým dalším měřením, dostáváme mnoho podporujících referencí a dalších doporučení.

2018

Po několika měsíčním testování s perfektními výsledky posledního emisního testu na Dekře, jsme představili zcela nové H2I jednotky VI generace.

Vyrobeny jsou z Titanu a jako celek je H2i jednotka ŠESTÉ generace nejvyšší kvality vyrobená v CZ.

H2i jednotka vyniká vysokou efektivitou, minimálním příkonem pro produkci H2, vynikající čistotou Brownova plynu a vysokou životností.

Projekt „Jeď na vodu“ a „Auto na vodu“ vznikl jako otevřený portál, pro ukázku možností využití Brownova plynu – H2 O jednoduchým získáváním z vody. Aplikací, která je bezpečná, jednoduchá a která otevírá další možnosti v používání a zlepšování celého systému.

Inovujeme.

Podílíme se na zlepšování životního prostředí, neboť naše H2i jednotky prokazatelně snižují vypouštěné emise. Děláme vzduch čistější a našim zákazníkům pomáháme snižovat jejich výdaje nejen za paliva, ale hlavně za opravy. Dlouhodobý provoz H2 ve vozech ukazuje, že motory a všechny ostatní komponenty se vyznačují obrovskou spolehlivostí, minimem spotřeby motorových olejů a velmi klidným a hladkým chodem. Přídavek H2 slouží jako prevence předcházení oprav. Dekarbonizovaný motor pracuje kultivovaněji s minimem vibrací a spolu s nižší teplotou spalin, emisí, má prokazatelný vliv na zvýšenou životnost všech drahých komponent motorů. Po mnoha letech provozu s H2 měníte pouze a jen olej. Obvykle opak známých, kteří za svá vozidla nechávájí v servisech nemalé částky za opravy.

Všechny dosažené zkušenosti jsme aplikovali do dalších zlepšení celého systému. Museli jsme procházet neúspěchy a nepochopením, proto jsme měnili věci pro zlepšení, ale bez podpory mých přátel, rodiny a kolegů z Brna, by to nešlo.

Vše jsme za celou tu dlouhou dobu dokázali udělat bez jakékoliv dotace. Vše bylo a je financováno z našich vlastních zdrojů a stálo nás to obrovské množství energie, času i financí, které jsme do celého tohoto projektu, který trvá již 10let, dali.

Vítejte na našich stránkách, ve světě H2, kde se i z Vašeho konvenčního vozu může stát Hybrid, šetrný k životnímu prostředí a Vaší peněžence…

10 let vývoje a testování H2i systému na různých motorech

Věnovali jsme spoustu času ke zdokonalení a zjednodušení celého systému.

Prodloužená záruka

Nejvyšší nároky na kvalitu

H2i jednotky jsou vyrobeny z nejkvalitnějších materiálů, jsou každý den na cestách, v reálném provozu. V zimě, nebo horkém létě. NONSTOP.  Když se něco pokazilo, museli jsme tu část nahradit něčím jiným, odolnějším.

Proto Vám dnes můžeme nabídnout záruku 3 ROKY, protože H2i jednotka vydrží. Je to ověřeno námi, ale hlavně, Váma, řidiči skrz celou zemí

3-roky-zaruka

H2i udělá Hybrid i z Vašeho vozu

95

milionů kilometrů mají najeto
naše jednotky v každodenním provozu

10

let vývoje, omylů, měření, testování
a dosažených výsledků

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte více info

Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení. Příští návštěva stránek tak může být snazší a produktivnější. Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Soubory cookie slouží k celé řadě účelů. Používáme je například k ukládání vašich nastavení bezpečného vyhledávání, k výběru relevantních reklam, ke sledování počtu návštěvníků na stránce, k usnadnění registrace nových služeb, k ochraně vašich dat nebo k ukládání nastavení reklam. Přečtěte si o typech souborů cookie, které Google používá, a o tom, jak společnost Google a její partneři tyto soubory cookie využívají v reklamě. Zásady ochrany soukromí popisují, jak při používání souborů cookie chráníme vaše osobní údaje a další data.

Zavřít