Výsledky měření emisí

pan-vodicka-mereni-emisi
emise

Výsledky snížení emisí

S H2i jednotkou Chrysler Grand Voyager ujel dalších 20 000 km. Provedli jsme druhý test, který nás mile překvapil. Výsledky emisních měření byl ještě nižší. Dostali jsme se na 85% pod limitní hranici.

emise-kour-z-vyfuku

Diesely přestaly kouřit

Velkým překvapením je výrazné snížení kouřivosti u dieselů. A výrazné snížení škodlivých nespálených uhlovodíků (HC).

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD 110 kW s H2i

Silný diesel a nízké emise.

Chrysler Grand Voyager je auto z druhé ruky. Jeho nájezd 190 000 km by tomu odpovídal. Jak je zvykem u dieslových motorů, byl výrazně slyšet. Zvlášť při studených startech v chladnějších dnech. Neměli jsme možnost provést testy ještě před instalací jednotky H2i, protože rozvody auta nebyly 100%. Vodíkovou jednotku jsme tedy nainstalovali a klient s autem najel asi 50 000 km. Provedli jsme první test měření emisí.

První měření emisí

První měření emisí proběhlo již po instalaci H2i jednotky. Přžibližně po 50 tis ujetých kilometrech.

Druhé měření emisí

S jednotkou H2i ujel Chrysler Grand Voyager dalších 20 000 km. Provedli jsme další test, který nám doslova vyrazil dech. Hodnoty byly ještě nižší. Konkrétně 85% pod mezní hodnotu.

Výsledek

Technici na emisní kontrole říkali, že jsme se dostali na hodnoty nového auta s DPF filtrem.

85

% pod limitem

Kia Ceed 1.6Crdi 66Kw s H2i

Úsporný diesel se spotřebou 4,3 l

KIA Ceed je oblíbené auto na českých a slovenských silnicích. Především díky této motorizaci. Díky H2i jednotce jsme snížili emisní hodnoty o 47%. Ovšem nesnížily se jen emisní hodnoty. Snížila se spotřeba. Podle klienta spadla z 6,3 l na 4,3 l.

Měření před instalací

Měření emisí od klienta před instalací H2i jednotky

Měření po instalaci

Po nájezdu 40 000 km po instalaci H2i jednotky bylo provedeno měření emisí.

Výsledek

Po nájezdu 40 000 km s H2i jednotkou jsme naměřili emise nižší o 24%. Vodíkový plyn pomáhá lépe spalovat naftu a snižuje tak teplotu spalin.

24

% nižší emise

Mazda 626 2.0i 85kW s H2i

Benzínový dvoulitr snížil obsah škodlivých nespálených uhlovodíků (HC)

Mazda 626 je starší auto. U jeho dvoulitrové benzínové jednotky bez turba se nám podařilo snížit obsah škodlivých HC o 65%, ve vyšších otáčkách dokonce o 84%. HC je zkratka pro nespálené uhlovodíky. Obvykle obsahují karcinogenní aromáty, jedovaté aldehydy a také nejedovaté alkany. V motoru vznikají během spalovacího procesu, protože není zajištěn dostatečný přísun kyslíku a nebo je směs příliš chudá a obsah válce zcela neprohoří. Na slunečním světle reagují HC s oxidy dusíku. Díky tomu vytvářejí látky dráždící sliznici. V teplých měsících mají tyto látky vliv pro vznik jedovatého přízemního ozónu.

Měření bez H2i – NEÚSPĚŠNĚ

Mazda 626 neprošla při emisním měření kvůli zvýšenému obsahu HC – jedovatých nespálených uhlovodíků.

Měření po instalaci – úspěšné

S jednotkou H2i se nám podařilo snížit hodnoty HC o 65%. Při vyšších otáčkách dokonce o 84%.

Výsledek: VYHOVUJE

Problém s emisními limity je u starších vozů častý. Díky H2i jednotce můžete snížit měřené škodlivé látky.

65

% nižší hodnoty HC

Ford Mondeo 2.0TDDi 66kW s H2i

Po více než 100 tisíc ujetých kilometrů se emise zastavily na lepších hodnotách, než mají vozy s DP filtrem (filtrem pevných částic).

Tento test u vozu Ford Mondeo probíhal na stále stejné stanici STK. Test byl dlouhodobý. Při každém testu měření emisí byla naměřená nižší kouřivost.

Mezi prvním a posledním měřením byl rozdíl 116 032 km. Poslední měření proběhlo při nájezdu 334 tisíc km.

O bezmála 70% se snížila kouřivost. Pro ekologii jednoznačně pozitivní přínos. Vůz by měl obvykle ukazovat horší výsledky při větším nájezdů kilometrů. Zde je to opačně.

Měření emisí před instalací H2i jednotky – NEÚSPĚŠNĚ

1. měření po instalaci – ÚSPĚŠNÉ

Celkový výsledek

Po nájezdu 11500km s H2i jednotkou jsme naměřili emise nižší o téměř 70%. Dostali jsme na lepší hodnoty, než u vozů s DP filtry (filtry pevných částic).

66

% nižší emise

Měření před instalací

Stav km: 218 287

1. měření po instalaci

Stav km: 221 000

2. měření po instalaci

Stav km: 248 000

3. měření po instalaci

Stav km: 294 000

4. měření po instalaci

Stav km: 334 000

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte více info

Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení. Příští návštěva stránek tak může být snazší a produktivnější. Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Soubory cookie slouží k celé řadě účelů. Používáme je například k ukládání vašich nastavení bezpečného vyhledávání, k výběru relevantních reklam, ke sledování počtu návštěvníků na stránce, k usnadnění registrace nových služeb, k ochraně vašich dat nebo k ukládání nastavení reklam. Přečtěte si o typech souborů cookie, které Google používá, a o tom, jak společnost Google a její partneři tyto soubory cookie využívají v reklamě. Zásady ochrany soukromí popisují, jak při používání souborů cookie chráníme vaše osobní údaje a další data.

Zavřít